måndag 7 december 2009

Idag regnar det i Californien
















Ett efterlängtat regn strilar ner över vårt landskap. Växterna ropar halleluja!
Jag står vid fönstret och beundrar dropparna som dansar ner och skapar rännilar i gruset.
På asfalten bildas små floder av regnvattnet som söker sig till vattenreservoarena. Californien är bra på att ta vara på det livgivande vattnet.

Den sista blå salvian fick komma in i stugvärmen och gjorde sällskap med mina Callor som jag målade förra sommaren.

Tage Andersens kandelaber i koppar fick göra sig besväret att kompletera min tavla som nog snart är färdig. Ibland vet man inte om det är färdigt förrän man begrundat och ifrågasatt varenda liten vinkel.

På IKEA fann vi en röd advents stjärna. Jag hade förstås helst sett en riktig "Raggarstjärna" men nu blev det en något mera modern och det går också bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar